کد آهنگ

راه های تقویت اراده!!! :: EQ son

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

این وبلاگ برای آقا پسرا و دخترخانم های باهوش کشور ساخته شده..پس اگه فکر میکنی باهوشی حتما به مطالب ی سری بزن!!!!!!!!

چي گفتيد ؛ چي گفتيم

شخص بااراده کسی است که وقتی در مورد کاری به خوبی تأمل کرد، تصمیم به انجام آن می‏گیرد و با فعالیت و ثبات قدم، آن را به اجرا درمی‌‏‌آورد. در مقابل، فرد سست‌اراده با کم‌ترین مشکلی از انجام دادن کار، دلسرد شده و کوشش جهت تحقّق آن را متوقف می‏کند. کسی که اراده‌ی قوی دارد، آن‌چه را با تأمل خواسته است، با کوشش و ثبات قدم به دست می‌‌آورد.

راهکارهایی برای تقویت اراده:

1- تعیین هدف یا اهداف: ابتدا هدف یا اهداف دقیق و مشخص خود را از زندگی یا کاری که می‏خواهید انجام دهید، برای خود ترسیم کنید. طبیعی است این هدف باید شفاف، معقول، قابل دست‌یابی، بدون افراط و تفریط، مطابق توان و استعداد و واقع‌بینانه باشد، نه آرمانی و بلندپروازانه و خارج از توانایی‌‏ها! در غیر این صورت وقتی با مشکلات و سختی‏‌های طاقت‌فرسا و خارج از توان خود، رو‌به‌رو شوید و با شکست‏‌های احتمالی به هدف مورد نظر دست نیابید، دلسرد شده و از ادامه‌ی کار منصرف می‌شوید.

2- شناخت توانایی‌‏ها و استعدادها: همه‌ی ما در وجود خود از استعدادهایی برخورداریم؛ کافی است این نیروها را بشناسید و برای رسیدن به هدف، آن‌ها را به کار گیرید.

3- برنامه‌‌ریزی: باید برای تمام کارها و فعالیت‌‏های شبانه‌روزی، برنامه‌‌ای مدون و منظّم داشته باشید. بدین منظور از جدولی استفاده کنید که در ستون افقی آن، ساعات شبانه‌روز و در ستون عمودی، ایام هفته را یادداشت کرده و تمام کارهای روزانه را در آن درج کنید (از خواب و استراحت تا عبادت، ورزش، مطالعه و...). هر فعالیتی را در زمان خاص خود در جدول بنویسید و هیچ زمانی را بدون کار، خالی نگذارید. هر روز صبح با نگاهی به آن برنامه، به اجرای دقیق آن بپردازید و شب‏ها قبل از خواب، آن را ارزیابی کنید. در صورت موفقیت، خود را تشویق و در صورت تخلّف و سهل‌‏انگاری در اجرا، تنبیه کنید.

4- تلقین: تلقین به خود در تقویت اراده اثر قابل ملاحظه‌‏ای دارد؛ بنابراین هر روز جملاتی را به خود تلقین کنید؛ مانند: «من اراده‌ی لازم برای انجام کارهایم را دارم»، «هیچ چیز نمی‌‏تواند اراده‌ام را متزلزل کند»، «آن‌چه به نظرم انجام‌دادنی است، انجام می‌‌دهم و هیچ قدرتی نمی‌‏تواند مرا از آن بازدارد»، «اراده‌ی من هر روز محکم‏تر می‌‏شود»، «بر من لازم است که موفق شوم؛ زیرا موفقیت از آن نیرومندان است» و...

5- تدریجی بودن تقویت اراده: برای به دست آوردن اراده‏ای قوی و محکم، توجه به تدریجی بودن آن و نیاز به تمرین و ممارست، لازم است. گمان نکنید می‏‌توانید به طور دفعی و بدون هیچ تلاشی، به آن دست یابید.

مه مطلب تا ارادتون تقویت شه

ccm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی