کد آهنگ

چگونه مغزمان را ریست کنیم؟؟؟ :: EQ son

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

این وبلاگ برای آقا پسرا و دخترخانم های باهوش کشور ساخته شده..پس اگه فکر میکنی باهوشی حتما به مطالب ی سری بزن!!!!!!!!

چي گفتيد ؛ چي گفتيم
تا به حال شده است که دلتان بخواهد دکمه‌ی ریست مغزتان را درست مثل زمانی که کامپیوترتان را ریسوت می‌کنید فشار دهید؟ این کار نه تنها ممکن است بلکه باید به بخشی عادی از روزتان تبدیل شود.

در طول روز دقایق ویژه‌ای برای خود بسازید تا کمی از شرایط فاصله گرفته و مغزتان را پاک کنید. در این‌جا به بیان کار‌های سریع که می‌توانند تمرکزتان را بازگردانند می‌پردازیم:

ü       مغزتان را ریست کرده و تمرکزتان را در حداکثر ۱۵ دقیقه بازیابی کنید.

ü         بیرون رفته و کمی قدم بزنید.

ü        وقتی بی‌حرکت نشسته‌اید اعضای بدنتان در حال استراحت هستند. حرکت دادن بدنتان بخش انرژی‌ساز سلول‌های‌تان را بیدار می‌کند. چندین بار راه رفتن سریع در هفته می‌تواند اندازه‌ی میزان ماده‌ی انرژی‌ساز سلول‌ها را دو برابر کند که این امر باعث می‌شود بدن انرژی بیش‌تری تولید کند. ترکیب هوای تازه و ورزش هم جریان خون به مغز را تحریک کرده و باعث می‌شود بتوانید دوباره تمرکز کنید.

ü       اگر به یک مشکل چسبیده‌اید یا برای تفکر خلاقانه به مشکل برخورده‌اید برخواستن و قدم زدن در اطراف دیدگاه کاملاً متفاوتی به شما خواهد داد. اگر نمی‌توانید بیرون رفته و قدم بزنید در همان اتاق حرکات کششی انجام دهید. همین که بدنتان را حرکت بدهید کمک بزرگی است.

ü       یک لیوان آب بنوشید. کمبود آب بدن، عملکرد مغز را کند می‌کند.

ü       اگر متوجه شوید تمرکز ندارید، کمی استراحت و نوشیدن یک لیوان آب درست مثل آب دادن به یک گیاه سرحال‌تان می‌کند.

ü       در طول روز به میزان نصف وزن بدنتان آب بنوشید. مثلا اگر کسی بین ۵۵ تا ۶۰ کیلو وزن دارد باید در روز حدود ۸ لیوان آب بنوشد. اگر طعم آب خسته‌تان می‌کند کمی برگ نعناع یا یک برش لیمو شیرین، پرتقال، لیموترش یا خیار به لیوان آب بیفزایید.

ü       تنفس یا پخش عطر لیمو: یک شیشه‌ی کوچک از اسانس لیمو روی میزتان داشته باشید یا از داخل شیشه استنشاق کرده یا یک قطره از آن را روی یک تکه پنبه بزنید. این کار به طور طبیعی تمرکزتان را افزایش می‌دهد. عطرهای تند و عطرهای مرکبات سیستم عصبی را تحریک کرده و انرژی شما را تجدید می‌کند. اکالیپتوس و رزماری هم اثر مشابه دارند.

ü        غذای سالم بخورید. یک میان‌وعده‌ی سالم، قند خون را تثبیت کرده و گرسنگی را از بین می‌برد و علاوه بر آن به عملکردمغز کمک می‌کند. مخلوطی از مغز آجیل، تخمه و میوه‌ی خشک روی میزتان داشته باشید.

ü       چرت بزنید. یک چرت کوتاه چیزی است که می‌توانید در برنامه‌ی روزانه‌تان قرار دهید. یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای مزایای چشمگیری برای بهبود هوشیاری و عملکرد دارد. این کار می‌تواند ذهن را تازه کند و خلاقیت را افزایش دهد. نباید به خودتان اجازه دهید زمان چرت زدن‌تان را از این میزان بیش‌تر شود.

ü       اگر بیش از ۲۰ دقیقه بخوابید با خستگی از خواب بیدار می‌شوید. اگر مدام حس می‌کنید به خواب نیاز دارید، زمان آن رسیده که شب‌ها بیش‌تر بخوابید.

ccm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی