کد آهنگ

همه ی نکاتی که والدین می بایست درباره تست هوش بدانند(2) :: EQ son

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

این وبلاگ برای آقا پسرا و دخترخانم های باهوش کشور ساخته شده..پس اگه فکر میکنی باهوشی حتما به مطالب ی سری بزن!!!!!!!!

چي گفتيد ؛ چي گفتيم

اغلب والدین نگران این مسئله هستند که امتیاز تست هوش در چه جاهایی برای فرزندشان مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. دکتر لیندا کریگر سیلورمن، مؤسس مرکز پرورش استعدادهای درخشان، می‌گوید: "برای ما امتیاز این آزمون نسبت به اطلاعات دیگری که از بچه‌ها دریافت می‌کنیم، اهمیت کم‌تری دارد."

فرزند شما برای شکوفا شدن استعدادهایش نیاز به یک برنامه‌ی آموزشی خاص دارد. دکتر سیلورمن معتقد است که این تست باید از کودکانی گرفته شود که روند رشد ذهنی آن‌ها بیش‌تر از هم‌سالانشان بوده است و نشانه‌های دیگری از تیزهوشی، مثل حافظه‌ی بسیار قوی و کنجکاوی، در آن‌ها دیده می‌شود. هم‌چنین والدین باهوش تمایل دارند که کودکانی باهوش، همچون خودشان داشته باشند. بنابراین برگزاری این تست برای این دسته از کودکان نیز مناسب به نظر می‌رسد.

دکتر سیلورمن بر این باور است که برخی از کودکان که در خانواده‌های با سابقه‌ی عقب‌ماندگی‌های ذهنی متولد می‌شوند و نشانه‌هایی از ناتوانی مانند دوبینی چشم در نور کم را در خود دارند، باید حتماً تست IQ بدهند. ممکن است این کودکان از نظر آموزش و یادگیری دچار مشکلات حاد باشند و باید در سنین پایین شناسایی شوند.

اما برای سایر کودکان برگزاری این تست سود زیادی نخواهد داشت. چنان‌چه امتیاز کودک بالاتر از حد انتظار والدین بود، پدر و مادر باید کتاب‌ها و پازل‌های دشوار در اختیار فرزندشان قرار بدهند تا کودک بتواند با کمک آن‌ها به تمرین بپردازد؛ اما برای کودکانی که امتیازشان پایین‌تر از انتظار والدین بود، باید روند آموزش در سطح ساده‌تری ادامه یابد.

اولیا باید به این نکته توجه داشته باشند که تست IQ تنها شاخص تعیین توانایی و هوش نخواهد بود؛ بنابراین تنها زمانی به سراغ این تست‌ها بروید که فرزند شما جزو سه گروه بیان‌شده باشد یا قبولی در این تست فرصت مناسبی برای ورود به مدارس پرورش استعدادهای درخشان را برای وی فراهم کند.

منبع: www.education.com

ccm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی