کد آهنگ

تقویت مغز و راهکارهای آن..... :: EQ son

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

...........I hope you will have a good time in this weblog

EQ son

این وبلاگ برای آقا پسرا و دخترخانم های باهوش کشور ساخته شده..پس اگه فکر میکنی باهوشی حتما به مطالب ی سری بزن!!!!!!!!

چي گفتيد ؛ چي گفتيم
دو راه پایه‌ای و اساسی برای این‌که مغزتان را سالم و سرحال نگه دارید وجود دارد: تنوع و کنجکاوی. وقتی هر کاری که انجام می‌دهید از روی عادت است و زندگی بر یک روال می‌گذرد، بدانید که وقتِ تغییر است.

اگر هر شب پیش از خواب جدول حل می‌کنید و این عادت‌تان شده است، وقتش است که تفریح وقت خوابتان را عوض کنید و ورزش دیگری برای مغزتان بیابید. در مورد دنیای دور و برتان کنجکاو باشید و به جستجوی این بروید که بفهمید هر چیزی چگونه کار می‌کند.

این تلاش برای فهمیدن بیش‌تر به مغزتان کمک می‌کند که سریع‌تر و تأثیرگذارتر عمل کند. چند ترفند ساده هم ما به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با به‌کارگیری آن‌ها کمی ورزش کنید:

1. کتاب بخوانید: یک کتاب انتخاب کنید. کتابی با موضوعی کاملاً جدید؛ موضوعی که تا کنون در مورد آن اطلاعی نداشتید. هر هفته در یک موضوع جدید کارشناس و خبره شوید.

2. بازی کنید: بازی راه بسیار خوبی برای مغز شماست که مهارت‌هایش را به امتحان بگذارد. سودوکو (جدول اعداد)، جدول کلمات و بازی‌های الکترونیکی که این روزها در موبایل‌ها به وفور یافت می‌شوند، می‌توانند به بالا رفتن مهارت‌های مغز شما و تقویت حافظه‌تان کمک کنند. این باز‌ی‌ها هم نوعی تفریح هستند. البته زمانی شما از این بازی‌ها بیش‌ترین سود را می‌برید که روزی چند دقیقه با آن‌ها وقت بگذرانید، نه ساعت‌ها.

3. از دست مخالفتان استفاده کنید: هرازگاهی یک روز را اختصاص دهید به استفاده از دست مخالفتان. اگر چپ‌‌دست هستید با دست راست‌تان در را باز کنید. اگر راست‌دست هستید تلاش کنید کلید را با دست چپ بچرخانید. همین کار ساده باعث می‌شود مغزتان راه‌های جدیدی ایجاد کند. ساعت‌تان را در دست چپتان ببندید تا یادتان بماند که از دست مخالفتان استفاده کنید.

4. شماره‌ی تلفن حفظ کنید: این تلفن‌های امروزی هم گاهی دردسرند. در حافظه‌ی این تلفن‌ها می‌توان همه‌ی اطلاعات را ذخیره کرد. برای همین است که این روزها دیگر کم‌تر کسی شماره‌ی تلفن حفظ می‌کند، در صورتی که حفظ کردن شماره‌ی تلفن تمرین خیلی خوبی برای مغز است. هر روز یک شماره‌ی جدید یاد بگیرید.

5. برای مغزتان غذا بخورید: مغز شما به چربی‌های سالم نیاز دارد. روغن‌های ماهی، خشکبار، دانه‌های مغذی و روغن زیتون جزو این دسته از غذاها هستند. شروع کنید به خوردن این گونه غذاها و از خوردن چربی‌های اشباع‌‌شده پرهیز کنید.

ccm

نظرات  (۲)

مطلبش خیلی خوب بود فقط اگه منبعشو آخرش میگفتی بهتر میشد
 
پاسخ:
باشه میگم از این به بعد...........ممنون ازنظرت.....
سلام. مطلب جالبی بود. خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم.

خوشحال میشم سری هم به وبلاگ من بزنید. من یه نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. توی وبلاگم اتفاقات جالبی که تو داروخونه میوفته رو مینویسم. خوشحال میشم نظرتون رو در مورد وبلاگ و مطالب اون بیان کنید.
ممنون.
پاسخ:
چشم........حتما....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی